8 juni 2016

I mellanrummet

Som sagt skickade jag in novellen till redaktören förra veckan. Jag har fått information om att den kommer att skickas tillbaka till mig nästa vecka. Jag har inte öppnat dokumentet sedan dess. Jag vågar liksom inte. De sista två kapitlen skrevs mitt i natten, under stress över deadlinen och kanske med vin i kroppen. De kanske är urusla. Jag är relativt säker på att jag behöver skriva om slutet och sexscenen. Sexet kanske inte ens uppfattas som sex, det är nämligen bara förhoppningsvis underförstått. Men i slutet gillade jag verkligen mina karaktärer, trots att de var så tysta i början och bara öppnade upp för mig och varandra i slutet. Seriöst, varför inte bara berätta allt med en gång? Jag gillar inte överraskningar.

Men nu är de mer levande, och mer älskvärda tack vara sina små egenheter. Mina perfekt operfekta karaktärer.

Nu väntar vi alltså. Under tiden hjälper jag en författarkollega med hennes text. Det är otroligt mycket roligare att peta i någon annans text än sin egen. :P

For English

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar