30 oktober 2016

Planera mera

Eftersom jag normalt sett är en "pantser" och inte en planner, har jag bestämt att planera årets Nano-projekt. Jag vill ha så mycket som möjligt planerat innan eftersom jag är mammaledig detta år och därför inte har lika mycket egentid som förra året. Låter konstigt kanske, eftersom jag jobbade heltid förra året. ;)

Jag håller för tillfället på att knappa in min timeline och synopsis i Scrivener, jag har fixat en inspirationstavla på Pinterest och drunknar i post-it-lappar. Jag älskar't. Förhoppningsvis kommer jag få skrivande gjort också. Det är roligare att planera än vad jag trodde.

Oftast har jag en klar idé i huvudet av vad jag vill skriva och vart storyn ska ta vägen innan jag börjar. Denna gång har jag bara en vag idé och två karaktärer som ska tussas ihop. Det blir tydligen en paranormal romance som har sina rötter i nordisk mytologi. Jag hade ingen aning om att bartendern som dök upp i mitt huvud var son till en gudinna.

Jag ser verkligen fram emot tisdag så att jag äntligen får skriva deras historia!

For English

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar