6 oktober 2016

#nanowrimo2016 here I come!


Japp, nu har jag "anmält" mig till National Novel Writing Month i år igen. Först hade jag inte riktigt någon klar idé om vad jag skulle skriva. Tänkte att jag hittar säkert något i mina pågående projekt. Men så började bartendern som invaderat min hjärna prata igen. Avslöjade både det ena och det andra om sig själv, och plötsligt har jag nu mitt projekt klart för mig. :)


Nu har jag skissat ner lite idéer på vad storyn ska innehålla och vad den går ut på. Det blev visst en paranormal romance. Något som jag inte alls planerat för till en början då bartendern dök upp. Nu så här i efterhand är det ju rätt självklart att han är magisk på något sätt. Ska jobba vidare på själva synopsen fram tills november.

Jag har även hittat tillbaka till min text från förra året och börjat redigera den så smått. Jag vet att det finns en massa hål i senare delen av den, och säkert en hel del upprepningar som måste fixas. Riktigt kul att känna att det kliar i fingrarna att fortsätta både med den nya och den gamla texten. I like it.

For English

1 kommentar:

  1. Åh, jag vill också! Men det blir nog redigering för min del istället. Måste ju se till att avsluta lite projekt också.

    SvaraRadera